arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۸ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲

صبحانه خبری ۷ خرداد ۱۴۰۲؛ از شهادت ۲ مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان تا سیلی زدن سرباز نیروی انتظامی به راننده خودرو در تهران 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سیلی زدن سرباز نیروی انتظامی به راننده خودرو در تهران 
مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای درباره سیلی زدن سرباز وظیفه به راننده خودرو در محله ستارخان اعلام کرد: برای این پرسنل وظیفه متخلف، پرونده تشکیل و به مرجع قضایی ذی‌صلاح ارسال شده است. 

طرح عراق برای اتصال اروپا به خلیج فارس
بغداد روز شنبه از طرح بلندپروازانه‌ای پرده برداشت که با توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی عراق، می‌تواند این کشور را به کانون حمل و نقل منطقه‌ای تبدیل کند و زمینه ارتباط اروپا را با کشور‌های حوزه خلیج فارس و دیگر کشور‌های خاورمیانه فراهم سازد. این پروژه‌ی هفده میلیارد دلاری به نام «مسیر توسعه» هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و در صورت تکمیل نهایی، می‌تواند ۱۲۰۰ کیلومتر از مرز شمالی با ترکیه تا خلیج فارس در جنوب عراق را به یکدیگر متصل کند. 

«آناتومی یک سقوط» برنده جایزه نخل طلا شد
«آناتومی یک سقوط» که یک فیلم دلهره‌آور فرانسوی به کارگردانی ژوستین تریه است موفق شد اصلی‌ترین جایزه جشنواره کن ۲۰۲۳ یعنی نخل طلا را به خود اختصاص دهد.با تصمیم هیئت داوران کوجی یاکوشو، بازیگر مطرح ژاپنی برای فیلم «روزهای عالی» جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد. 

لایحه حجاب با اجماع سران قوا آماده شد
قوه قضاییه اعلام کرد: در پی ارسال لایحه عفاف و حجاب قوه قضائیه به دولت و اصلاحات هیئت دولت در لایحه عفاف و حجاب ارسالی از سوی قوه قضائیه برخی اظهارنظرها در فضای مجازی مطرح شد، از جمله این‌که برخی نوشتند لایحه ارسالی دولت برای مجلس صرفاً نظر مسئولان قوه قضائیه را تأمین کرده و دو قوای دیگر هیچ نقشی در تنظیم لایحه مورد اشاره نداشتند. این در حالی است که با توجه به وفاق حاصل شده در قوای کشور حدود سی روز قبل از ارسال رسمی لایحه عفاف و حجاب به دولت، پیش نویس لایحه به رئیس جمهور و رئیس مجلس ارائه و روسای قوا پس از مدتی کتبا نظرات اصلاحی خود را به رییس قوه قضاییه ارسال کردند. 

تهدیدات یک مقام پیشین طالبان
عبدالحمید خراسانی فرماندار پیشین طالبان در احمدآبای پکتیا در ویدیویی خطاب به ایران می‌گوید که با شوق بیش‌تر از جنگ در برابر امریکا با شما می‌جنگیم. وی افزود: از آنچه که حق ماست دفاع خواهیم کرد و در صورت ادامه وضعیت کنونی اگر بزرگان طالبان اجازه دهند، ایران را فتح خواهیم کرد. 

 عبارتی که از متن اولیه بیانیه امام درباره فتح خرمشهر حذف شد
جماران با انتشار سندی نوشت: از جمله موارد معدودی که طبق نظر و تأیید حضرت امام خمینی (س) ضمن چند مورد اصلاح کلمات، عبارتی کوتاه از یک پیام ایشان در نسخه کپی دستخط پیام، خط خورده است و طبعا در متن منتشر شده در صدا و سیما و مطبوعات نیامده است همین پیام معروف امام بمناسبت سوم خرداد و فتح خرمشهر می باشد. جمله ای که در اصل نسخه خطی توسط امام خطاب به "حکومتهای هم جوار و منطقه" نوشته شده و بصورت خط نخورده می باشد این است: «آنان می دانند امروز با فتح خرمشهر مظلوم جنگ خاتمه یافته است و دولت و ملت پیروزمند از موضع قدرت سخن می گویند». اما در نسخه کپی که مبنای متن منتشر شده در رسانه ها بوده است با اجازه حضرت امام، عبارت «جنگ خاتمه یافته است» خط خورده است. 

شهادت ۲ مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان
خبرگزاری دولت نوشت: عناصر طالبان اقدام به تیراندازی به سمت پاسگاه مرزی ساسولی در محدوده زابل کرده که متاسفانه ۲ نیروی مرزبان شهید و ۲ شهروند دیگر زخمی شدند. نیروهای مرزبانی نیز متقابلاً اقدام به مقابله کرده که تاکنون از تلفات طرف مقابل آماری منتشر نشده است. هفته قبل نیز فرمانده پاسگاه مرزی ساسولی توسط عناصر طالبان به شهادت رسیده بود.

نظرات بینندگان